Adresa
vaše
forme!

Zanimljivosti

Performa fitness and swim - najbolji bazen

fitnes i bazen

Performa fitness and swim je objekat koji pruža različite mogućnosti svima koji odluče da svoje slobodno vreme posvete svoj telu i zdravom životu. Naše ponude namenjene su deci i odraslima, tako da izgovor da ne dođete kod nas ne postoji. Odabir bazena koji ćete koristiti Vi ili Vaše dete je veoma važan. Bitno je da birate koje bazene ćete posećivati kako zbog Vašeg zdravlja, tako i zbog Vaše sigurnosti.

Nastavi sa čitanjem

Značaj fizičkog vežbanja

woman 2592247 1280

Poznata su saznanja da je čovek veoma rano uvideo pozitivan znacaj fizičkog vežbanja na organizam. Njegov značaj nije samo na fizičkom planu, već ono pozitivno utiče i na mentalno stanje čoveka. Redovna fizička aktivnost povečava nivo dopamina i serotonina u mozgu koji su povezani sa poboljšanjem zadovoljstva. Takođe vežbanje povećava lučenje endorfina koji je zadužen za poboljšanje raspoloženja i energije. Takođe osobe koje redovno vežbaju bolje razmišljaju, rasuđuju, uče…

Nastavi sa čitanjem

Kako do dobre kondicije?

kondicija

Motivi koji pokreću ljude na bavljenje fizičkom aktivnošću su različiti, ali svima je zajedničko da žele da dođu do dobre kondicije za što kraće vreme. Iako pri stvaranju zdravih životnih navika ne postoje prečice, tu je nekoliko saveta koji će vam pomoći da što bezbolnije prođete kroz ceo proces:

Nastavi sa čitanjem

Dobitna kombinacija vežbanja fitnesa i plivanja

kombinacija vežbanja fitnesa i plivanja

Hajde da razumemo dobrobit kada je kombinacija plivanja i fitnesa u pitanju i da odgovorim na pitanje zašto je dobro praktikovati ove dve aktivnosti naizmenično u gotovo svakom programu.

Ovog puta Vam predstavljam plivanje kao rekreativnu aktivnost kroz usavršavanje i učenje tehnike, i aktivan odmor kao opuštanje odnosno relaksaciju koji ima odlične beneficije kada se kombinuje sa fitnesom. Niste ni svesni kakve rezultate može dati.

Fitnes je način vežbanja, u filozofskom smislu - stil života, u to smo do sada upućeni. Donosi mnogo lepih stvari poput održavanja i poboljšanja kardio-respiratornog, nervnog, mišićno-koštanog, i svih ostalih sistema kod ljudi gotovo svih životnih dobi, ali za dobro zdravlje, potreban je i kvalitetan oporavak koji je po meni najbitnija stvar u celoj našoj priči.

Nastavi sa čitanjem

Diskus hernija

diskus hernija

Diskus hernija je specifičan i neprijatan bol u donjem delu leđa koji moze nastati i iznenada. Naša kičma se sastoji od 33 pršljena koji su podeljeni na 5 regija (vratni, grudni, slabinski,  krstni i trtični deo). Između pršlenova nalaze se spečificni želatinasti jastučići, diskusi. Oni su elastična veza između pršljenova i sprečavaju trenje između njih. Pomažu u agilnosti i savijanju celog tela.

Može doći do više različitih problema sa diskovima kao sto su: prolaps diska (pucanje prstena diska), sekvestacija diska (tkivo se odvaja od diska i gubi se međusobna veza), degeneracija diska (posledica poremećaja u procesu izgradnje ali i razgradnje gradivnih elemenata diska).

Diskus hernija nastaje kao posledica prolapsa i prodora želatinastog jezgra u međupršljenske otvore. To vrši pritisak na korenove spinalnih živaca što može da izazove veoma jake bolove. Dolazi do delimične ili potpune rupture hrskavice fibroznog prstena diska. Problem sa discus hernijom najčešće se javlja između 30 i 60 godina i češća je kod muškaraca. Najosetliviji je disk C6-7 a simptom je bolest spinalnog nerva u području vratnog dela kičme.

Nastavi sa čitanjem

Vežbanje u trudnoći


Vežbanje u trudnoći ne bi trebalo da bude opcija, već obaveza svake žene, ali obaveza koja će joj doneti samo dobro. Razlozi za vežbanje u trudnoći su mnogobrojni,a najbitniji od njih su: poboljšan rad kardio-vaskularnog sistema, smanjeno prekomerno povećanje težine, brži oporavak, bolje držanje. A pored ovoga, pomoćiće da ostanete zdravi i dobro raspoloženi. Redovnim treningom smanjice se bolovi i nelagodnost koji dolaze kako trudnoća odmiče.

Vežbanje u trudnoći se moze podeliti na tri dela:

U prvom trimestru, ako ste se redovno bavili fizičkom aktivnošću možete nastaviti, ali umereno i pažljivo, smanjenim intezitetom. Obavezno recite svom treneru da ste trudni, da bi vežbe prilagodio Vašem stanju. Takodje, veoma je bitno da slušate svoje telo i da se prekine trening ako se pojavi mučnina, vrtoglavica...Pošto je drugo stanje period kada dolazi do metaboličkih i termoregulacionih promena, važno je izbeći pregrevanje. Znači, dovoljan unos tečnosti u toku dana, pogovoto u toku vežbanja. Rade se vežbe za jačanje cele muskulature, sa akcentom na ledja, stomak i karlicu.

Nastavi sa čitanjem