Adresa
vaše
forme!

Zanimljivosti

Fitnes vežbe i mršavljenje

Fizička aktivnost je veoma važna za svaki program mršavljenja.
Da bi postigli željene ciljeve potrebno je napraviti plan ishrane i treninga.
Pre svega potrebna je Odluka- da bi nešto započeo potrebna je čvrsta disciplina, rešenost da se stigne do cilja.

Nakon toga zdrava ishrana- ishrana treba da bude prilagodjena treningu, nikako rigorozne dijete,
jer nikad nisu pokazivale dugoročne rezultate. Hranu koja pravi masne naslage treba polako smanjivati sve do potpune redukcije, jer ona nije samo loša za masne naslage, već je štetna za normalno funkcionisanje organizma. Znači, zdrava ishrana mora da postane navika, stil života, a ne samo sredstvo za skidanje par kilograma pred letovanje.



Sledeća stavka u ovom planu je fizička aktivnost- fizičkim vežbanjem sagorevanju se kalorije koje bi se taložile u masnim naslagama. Jedan sat vežbanja sagoreva 300-500 kalorija a metabolizam ostaje ubrzan još 24h. Suština je smanjiti dnevni unos kalorija za 15-20%. i povećati fizičku aktivnost.

Mršavljenje je rezultat kada trošite više kalorija nego što unosite, medutim postoji prag ispod kojeg se ne ide a taj prag tj. minimalan broj kalorija koji je potreban za zivot se zove bazalni metabolizam. Ako unosite manje od tog minimuma u neredovnim obrocima telo će manjak energije dobiti razgradnjom mišića i tkiva, a bez tih mišica se ne može smršati, to nije pravi put.

Dakle, vežbanje sa opterećenjem doprinosi povećanju mišicne mase, povećana mišićna masa povećava bazalni metabolizam, što znači da se sagoreva više kalorija u mirovanju.
Na kraju strpljenje, upornost i vreme su neizbežne stavke ovog plana, jer ništa se ne može desiti preko noći.